Droga, którą władze powiatu tarnowskiego chciałyby wyremontować za pieniądze rządowe lub unijne biegnie z Tuchowa do Szerzyn. Inwestycja według wstępnych szacunków mogłaby kosztować około 150 milionów złotych, a dofinansowanie z rządowego programu – gdyby był to Polski Ład, miałoby pokryć nawet 95 % tej ceny. Za te pieniądze udałoby się wyremontować blisko 23 km drogi łączącej powiat tarnowski z powiatem jasielskim. Teren jest bardzo trudny jeśli chodzi o wykonanie, droga jest również bardzo ruchliwa, często uczęszczana. Ona łączy dwa województwa: podkarpackie i małopolskie, dlatego też uważamy, że ta inwestycja powinna być realizowana. Starania o przebudowę trasy łączącej drogę wojewódzką na 977 z krajową 28 trwają już od kilku lat. Wstępem do zawartego w piątek (26 lutego 2021 roku) porozumienia było spotkanie samorządowców z Małopolski i Podkarpacia.
Droga Siepietnica-Lubaszowa to jedna z najbardziej zatłoczonych tras na południu powiatu, z której korzystają nie tylko mieszkańcy okolicznych miejscowości, ale również wielu kierowców jeździ tędy tranzytem. Jest to bowiem wygodny skrót w kierunku Jasła i dalej, do granicy ze Słowacją. Przeprowadzone badania natężenia ruchu wykazały, że w ciągu doby przejeżdża nią ponad 3200 pojazdów, czyli o ponad 400 więcej niż biegnącą równolegle drogą wojewódzką nr 980 przez Rzepiennik Strzyżewski. Małopolski odcinek drogi mierzy 22 km, podkarpacki – ponad 6 km. Na początek przebudowa prowadzona ma być na terenach poza zabudowanymi centrami i objąć większą część trasy. Docelowo zwiększona ma zostać szerokość jezdni. Z 5,5-6 metrów obecnie do 7 metrów. Wzdłuż drogi wykonany ma zostać chodnik ze ścieżką rowerową oraz zamontowane ma zostać oświetlenie. Najdroższym elementem przedsięwzięcia będzie przebudowa mostu w Olszynach oraz kilku przepustów, a także stabilizacja osuwisk w Jodłówce Tuchowskiej. Wcześniej udało się już przebudować mosty na Białej w Lubaszowej, a także mniejsze obiekty mostowe w Szerzynach i Ołpinach.