W dwunastu szkołach podstawowych i dziewięciu przedszkolach administrowanych przez Gminę Brzesko rozbrzmiał dzisiaj pierwszy dzwonek oznajmiający rozpoczęcie nowego roku szkolnego 2022/2023. Wszystkie placówki podczas wakacji przeszły większe lub mniejsze remonty i zostały w pełni przygotowane, aby w jak najlepszych warunkach przyjąć swoich uczniów i wychowanków.
1 września naukę rozpoczęło blisko 380 pierwszoklasistów w 20 oddziałach. Najwięcej, bo aż 117, w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Brzesku, gdzie siedmiolatkowie podzieleni zostali na 5 oddziałów (w tym jeden integracyjny). W uroczystości inaugurującej rok szkolny w tej plecówce uczestniczył burmistrz Brzeska Tomasz Latocha, który odwiedził także Szkołę Podstawową nr 1 w Brzesku oraz Szkołę Podstawową w Mokrzyskach.
Bardzo bym chciał w tym ważnym dla wszystkich szkolnych społeczności dniu odwiedzić każdą z tych szkół i przedszkoli, jednak jest to po prostu niemożliwe. Każdą z tych placówek traktujemy z taką samą troską o ich rozwój oraz zapewnienie wszystkim uczniom i nauczycielom jak najlepszych i równych warunków do nauki. Sporą część gminnego budżetu przeznaczamy corocznie na oświatę. Systematycznie rozbudowujemy bazę dydaktyczną, w oparciu o własne środki, a także sięgając po dofinansowanie na realizację programów wdrażanych i pilotowanych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. U progu nowego roku szkolnego życzę kadrze pedagogicznej, wszystkim pracownikom szkół, uczniom i ich rodzicom wielu sukcesów i satysfakcji z nich wynikającej.
Od 1 września szkoły podstawowe w Buczu, Jasieniu i Okocimiu rozpoczną systematyczne zajęcia z wykorzystaniem interaktywnych tablic, czyli pomocy naukowych znacznie uatrakcyjniających naukę i podnoszących efektywność pracy pedagogicznej. W ten sposób już wszystkie brzeskie „podstawówki” dysponują tym wyposażeniem i oprogramowaniem. Aktualnie we wszystkich 12 szkołach realizowany jest program „Laboratoria Przyszłości”. Gmina Brzesko pozyskała na to zadanie dofinansowanie z MEiN w wysokości około 1 miliona złotych. Wiele wakacyjnych remontów polegało na adaptacji szkolnych pomieszczeń dla potrzeb tego projektu.